تبلیغات
بزرگترین کلبه عشقولانه دانلود فیلم,موزیک,عکس,کلیپ موبایل و... - بی حجابی در ایران


سخن دوست

من نه عاشق هستم و نه محتاج نگاهی که بلغزد بر من . . . . من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب . . . . که به صد عشق و هوس می ارزد.


نظر سنجی

به نظر شما چه پست هایی در این وبلاگ گذاشته شود؟








تصاویر تصادفی


جستجو



تعداد صفحات



موزیک


لینک دونی



لینک دوستان

  هندزفری تغیر صدای مرد به زن و زن به مرد برای موبایل (-

هندزفری تغیر صدای مرد به زن و زن به مرد برای موبایل (-

نامه های بی زبون (-

بهترین سایت دانلود فارسی (-

محل دانلود موزیك . كلیپ و Ebook (-

جدیدترین های اینترنت (-

new music (-

love is power (-

شاید اینجاست (-

عکس های جدید و مطالب باور نکردنی (-

عكس و خبر از همه ستاره ها (-

زیباترین مدلهای لباس-آرایش زیبایی (-

عکس بازیگرای باحال (-

من و تو (-

مطالب داغ داغ (-

AMISHMAS&ELASHMAS (-

دانلود آهنگ های جدید و به روز ایرانی و خارجی (-

دنیای نرم افزار های روز دانلود رایگان (-

طرفداران دی جی حامد هاکان (-

مرکزدانلود در ایران (-

هر چی بخوای این جا هست (-

محسن افشانی و ما (-

ناگفته های سحر (-

فروش فیلم های روز دنیا در مینا فیلم (-

«عكس و طنز» (-

نیاز (-

***دانلود جدیدترین آهنگ های ایرانی*** (-

***دانلودهای طلایی*** (-

هواداران آلومینیوم اراک (-

پرسپولیس سرا (-

ناكجاآباد (-

بزرگ ترین وبلاگ دانلود سرگرمی (-

معجزه ی خاموش (-

دوست من سلام (-

شب عشق (-

شازده کوچولو (-

عاشقانه ها با الهام والناز (-

قناری (-

بهترین سایت دانلود نرم افزار های روز دنیا (-

بزرگترین وبلاگ بازیگری (-

مریم و نرگس (-

کامپیوتر و تکنولوژی (-

کانون داستان کوتاه (-

عشق من = الهه ناز (-

عشقولانه (-

شیر مرغ تا جون ادمیزاد (-

گلچینی از بهترینها (-

پایگاه دانلود نرم افزار (-

گلهای خاموش مراغه (-

دانلود جدیدترین فیلمهای دنیا (-

دهکده دانلود (-

برترین مطالب جنسی و آموزشی (-

نگار (-

شهرفرنـــــــــــگ (-

آموزش های باور نكردنی (-

جدیدترین ها (-

عشق بر باد رفته آ...ه نهان بردل (-

rap021 (-

اگه دوست داری بیا تو (-

*لپ لپ* (-

SAMyar 12+1 (-

هر چی میخواهید همین جاست . . . (-

دانلود همه چی،سرگرمی و خنده (-




بی حجابی در ایران

مرتبط با :


انسان در پناه محافظ، احساس آرامش مى‏كند. پوشش اسلامى نیز نگهبان زن است و به او امنیت و آرامش مى‏بخشد. پس هر چه این پوشش كامل‏تر شود، درصد امنیت و حفاظت زنان بالاتر مى‏رود. زحمت حجاب، حق بیمه‏اى است كه زن براى تأمین سلامت خود مى‏پردازد؛ زیرا حجاب، مانع جریان یافتن هواى نفس و نگاه‏هاى آلوده و فسادآمیز، به حریم پاك زنان مى‏شود. پوشش، سدّى بزرگ در برابر تهاجم فرهنگ غرب است. جایگاه والاى زن مى‏طلبد كه این گوهر آفرینش، در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‏هاى انسانى‏اش در امان بماند. فلسفه نگهبانى و پوشش اشیا، ارزش آنهاست و هر قدر این ارزش بالاتر باشد، نسبت نگه‏دارى آنها نیز بیشتر مى‏شود.

http://irancellia.persiangig.com/BBN/hejab/21619_688.jpg

 

پوشیدگى زن، نماد پرهیزكارى اوست. وقتى زن تقواى جنسى را رعایت كند و خود را بپوشاند، وعده‏هاى الهى كه براى پرهیزكاران داده شده است، درباره او نیز محقق مى‏شود. در واقع، چیرگى بر هواهاى نفسانى و چشم‏پوشى از لذت‏هاى حرام، به انسان هیبت و وقار مى‏بخشد. به صورت ناخودآگاه، برخورد مردان با زنانى كه پوشش ناقصى دارند، برخوردى شهوانى و ابزارى است، ولى برخوردشان با زنان پوشیده و با حجاب اسلامى، برخوردى همراه با احترام و تكریم قلبى است.
نوع پوشش زن، معرّف شخصیت عفیف یا هوس‏انگیز اوست كه موضع‏گیرى مرد را در برابر او مشخص مى‏كند. تا وقتى بانوان، خود را از دید چشم‏هاى حریص مردان مى‏پوشانند، دریاى نفس آنها آرام است، ولى وقتى به جلوه‏گرى دست مى‏زنند، تلاطم روحى و نابسامانى روانى را براى مردان فراهم مى‏آورند.


http://irancellia.persiangig.com/BBN/hejab/28577_666.jpg



پرهیز از تحریك مردان
 
............................
خداوند در آیه‏اى از قرآن مجید، حكم و حكمت حجاب را چنین بیان مى‏كند:
یا اَیها النَّبِىُّ قُلِ لأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یدْنین عَلَیهِنَّ مِنْ جَلابیبِهِنَّ ذلكَ أَدْنى أَنْ یعْرَفْنَ فَلا یؤْذَینَ و كانَ اللّه‏ُ غَفورا رحیما.(احزاب:59)
اى پیامبر! به زنان و دختران خود و به زنان مؤمنان بگو كه روسرى‏هاى بلند خود را بر خویش فروافكنند كه این كار براى اینكه آنها (به عفت) شناخته شوند تا از تعریض و جسارت (هوس رانان) آزار نكشند، بسیار بهتر است و خدا در حق خلق، آمرزنده و مهربان است.

حفظ پاك‏دامنى، منحصر به پوشش نیست، بلكه زن باید از هر گونه رفتارى كه سبب تحریك و طمع‏ورزى هوس‏رانان مى‏شود، به شدت بپرهیزد. براى نمونه، خداوند حتى نرمش در سخن گفتن را كه سبب تحریك و گناه است، نفى مى‏كند. همچنین خداوند در قرآن، "تبرّج "؛ یعنى آرایش براى خودنمایى را نكوهیده و آن را به جامعه جاهلى نسبت داده و فرموده است:
و لا تَبرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلیةِ الاُولى.(احزاب: 33)
و خود را همانند زینت‏نمایى روزگار جاهلیت پیشین، زینت‏نمایى نكنید.
در حقیقت، آنچه مردان را تهییج مى‏كند، سه چیز است: زیبایى، زیور و حركت‏هاى اغوا كننده كه در قرآن مجید، به تبرّج تعبیر شده است. رفتار زن مى‏تواند وسیله اغوا و تهییج مرد شود؛ یعنى اگر زیبایى و زیور زنى دیده شود، ولى رفتار او معقول و متین باشد، مرد اغوا نمى‏شود، مگر به ندرت. به همین دلیل، نرم سخن گفتن زن، گاهى از بى‏حجابى هم اغواكننده‏تر است. امروزه بعضى لباس‏ها كه مد روز نیز هستند، حجم و انحناى بدن را چنان نمایان مى‏كنند كه اغواى این پوشیدگى گاهى از برهنگى نیز بیشتر است.


http://irancellia.persiangig.com/BBN/hejab/Safe6345186853381.jpg



تأثیر حیا، بر پوشش بانوان
 
..................................
امام على علیه‏السلام حیا را زیباترین لباس دنیا مى‏داند و مى‏فرماید: "أَحْسَنُ مَلابِس الدُّنیا الحَیاءُ؛ حیا، زیباترین جامه دنیاست. "1 خداوند در قرآن مجید هنگام بازگویى داستان دختران شعیب و حضرت موسى علیهم‏السلام، مى‏فرماید: "جائت اِحْداهُما تَمْشى على اسْتِحیاءٍ؛ یكى از آن دو دختر در حالى كه باحیا راه مى‏رفت، آمد ".(قصص:25)
در دیگر ادیان نیز بر حیا تأكید شده است: در انجیل، كتاب مقدس مسیحیان، آمده است: "و زنان نیز به لباس مزین به حیا و پرهیز، خود را بیارایند. "2 آرى زینت‏یابى به زیور حیا، نوعى آراستگى به صفات الهى است؛ زیرا یكى از صفات كمالى خداوند، حیاست، چنان كه امام محمدباقر علیه‏السلام مى‏فرماید:
فانّ اللّه‏ عزّوجلّ كریمٌ یسْتَحیى و یحِبُّ اَهْلَ الحیاء.3
خداوند صاحب عزت و جلال، كریمى است كه حیا مى‏كند و اهل حیا را دوست دارد.
همچنین نبى مكرم اسلام صلى‏الله‏علیه‏و‏آله نیز آراسته به ویژگى حیا بود، چنان كه امام صادق علیه‏السلام مى‏فرماید: "شَیمَتُهُ الحیاءُ؛ اخلاق و عادت او حیا بود. "4 حضرت على علیه‏السلام نیز فردى حیا پیشه بود. درباره ایشان آمده است: "و كان علىٌ علیه‏السلام كثیرُ الحیاء؛ على، بسیار باحیا بود. "5 درباره حدیث ازدواج حضرت فاطمه علیهاالسلام هم مى‏گویند:
فَلَمّا اَصْبَحَ دَعاها فَجاءَتْ خِرْقَةٌ مِنَ الحیاءِ.6
چون صبح شد، (پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله) فاطمه علیهاالسلام را خواند و او با حیایى آشكار (نزد پدر) آمد.
رفتار حضرت فاطمه علیهاالسلام ، الگو و معیار بسیار روشنى براى همه بشر، به ویژه دختران جوان و مسلمان است تا زندگى سعادتمندى داشته باشند. در حقیقت، دختران جوان، باحیا و عفاف خود، گامى مؤثر براى بالا بردن شخصیت و ارزش خود و حفظ موقعیت خویش در برابر مردان برخواهند داشت.

حیا، مانع افتادن انسان در دام انحراف جنسى و ضامن پاك دامنى اوست. حیا، یكى از بهترین نیروهاى كنترل كننده درونى است. حیا، سبب سلامت روانى است. اگر به این نداى درونى كه نشانه هماهنگى با طبیعت انسانى است، پاسخ داده نشود، تعادل انسان از میان مى‏رود. همان گونه كه پاسخ ندادن به غریزه گرسنگى و تشنگى، انسان را به سختى مى‏اندازد، پاسخ ندادن به غریزه حیا نیز روابط انسان را مختل مى‏سازد. همچنین در پرتو حیا، شخصیت آدمى در امان مى‏ماند. حضرت على علیه‏السلام مى‏فرماید: "مَنْ كَساهُ الْحیاءُ ثَوْبَهُ خَفِىَ عَلَى النّاسِ عَیبُهُ؛ هر كس جامه حیا را بر خود بپوشاند، عیبش از مردم پوشیده مى‏ماند. "7 البته میان ادب و حیا نیز رابطه محكمى وجود دارد و بسیارى از رفتارهاى مؤدبانه، نمونه‏اى از رفتار حیامدارانه است. در بسیارى از موارد، سبب پاى‏بندى افراد به ادب، وجود روحیه حیا در آنهاست. انسانى كه حیا دارد، از انجام دادن كارهاى ناپسند خجالت مى‏كشد، در حالى كه اگر شرم نمى‏كرد، ممكن بود آنها را انجام دهد. از این رو، حیا، در آراسته شدن انسان به ادب نیز نقش به‏سزایى دارد. پیامبر اعظم صلى‏الله‏علیه‏و‏آلهمى‏فرماید:

آنچه از حیا ریشه مى‏گیرد، عبارت است از: نرمش؛ مهربانى؛ در نظر داشتن خدا در آشكار و نهان؛ سلامت؛ دورى كردن از بدى؛ خوش‏رویى؛ گذشت و بخشندگى و پیروزى و خوش نامى میان مردم. اینها فایده‏هایى است كه خردمند، از حیا مى‏برد.8
بى‏حیایى، زن را با همه ارزش والاى ذاتى‏اش، ابزارى براى سودجویان مى‏سازد و غرور زنانه‏شان را كه بخش جدا ناشدنى از شخصیت زنانگى آنان است، خواهد شكست.
با نگاهى گذرا به مباحث پیش گفته، مى‏توان مهم‏ترین عوامل بى‏حجابى را در محورهاى زیر جست‏وجو كرد.


http://irancellia.persiangig.com/BBN/hejab/v66whid316p8kjooe8oo.jpg


1. ضعف ایمان
 
-----------------
عمل به آموزه‏هاى الهى جز در پرتو ایمان و آگاهى میسر نخواهد شد. بنابراین، كسانى كه در اعتقاد به خداوند و ضرورت دستورات دینى تردید دارند و قلب آنها در ایمان به خداوند و محاسبه روز جزا به مقام اطمینان نرسیده است، در عمل به دستورهاى الهى نیز تسامح مى‏ورزند. این افراد كه به ضرورت حجاب آن‏گونه كه باید و شاید پى نبرده‏اند، در پاى‏بندى به آن نیز از خود ضعف و سستى نشان مى‏دهند.

2. هوس‏رانى
 
----------------
برخى زنان براى ارضاى هوس‏رانى خود، به تنوع پوشش، آرایش و زینت بسیار اهمیت مى‏دهند و بهترین اوقات خود را به حضور در محیط‏هاى تجارتى و تفریحى و مهمانى‏هاى مفسده‏انگیز مى‏گذرانند. این دسته از بانوان بدون تفكر و تعقّل مانند اشیاى بى‏اراده به كارهایى دست مى‏زنند كه هیچ‏گونه فایده‏اى براى آنها ندارد و از این رهگذر، آسیب‏هاى جدى متوجه آنان مى‏شود.

3. جلب توجه دیگران
 
------------------------
آدمى مى‏خواهد در جامعه، جایگاه ویژه‏اى داشته باشد كه چنین جایگاهى گاه به‏صورت حقیقى و گاه به‏صورت مجازى و كاذب به‏دست مى‏آید. جایگاه حقیقى را با دانش و فضایل اخلاقى مى‏توان به‏دست آورد، ولى برخى زنان كه از چنین ارزش‏هایى محروم هستند، با نمایش زیبایى‏ها و جاذبه‏هاى طبیعى زنانگى خود به‏دنبال جلب توجه دیگران هستند و مى‏كوشند كمبودهاى كمالى خود را از این راه جبران كنند، غافل از اینكه بى‏حجابى، تنها توجه بیماردلان را به زن جلب مى‏كند كه خود، كمترین اعتبارى ندارند.

4. دگر آزارى
 
--------------
بعضى از زنان كه عقده دگرآزارى دارند، با خودآرایى مى‏كوشند تمایلات مردان را برانگیزند، ولى بى‏پاسخ بگذارند. این حركت، مردان را عقده‏مند مى‏سازد و در مقابل، زنان سادیسمى از این حركت خود لذت مى‏برند.

5. غرب‏زدگى
 
--------------
یكى از مشكلات دیرینه جوامع مسلمان، پیروى كوركورانه و بدون تفكر و تحلیل آنان از غرب است. آنها توجه ندارند كه اگر غرب به ارزش‏هاى انسانى زن مى‏اندیشید، هرگز به برهنگى و استفاده ابزارى از او فكر نمى‏كرد. او را به‏عنوان موجودى نمى‏شناخت كه مى‏تواند مرد را ارضا كند و اگر نتواند از عهده این وظیفه برآید، به سرعت مطرود شود. ازاین‏رو، زن براى ایفاى نقش یاد شده و حفظ بقاى خود، با قدرت تمام، به آرایش و خودنمایى سرگرم شده است تا توجه مردان را به سوى خود جلب كند. زنان با این گرایش به‏گونه‏اى سردرگم شده‏اند كه خود به دنبال شكارچیان خویش مى‏دوند تا طعمه آنان گردند.

این در حالى است كه زن مسلمان، ارزشمندتر و والاتر از آن است كه به‏دنبال سلوك غربى باشد و از زن غربى كه از ماهیت انسانى خود تهى شده است، الگو بردارى كند.

6. پل زدن به ازدواج
 
---------------------
برخى دختران، بدلباسى و خودنمایى خود را پلى براى رسیدن به ازدواج مى‏پندارند. آنان گمان مى‏كنند با بیرون ریختن مو از زیر روسرى، پوشیدن لباس‏هاى زننده، آرایش‏هاى ناپسند و نشان دادن زیبایى‏هاى زنانه خود مى‏توانند جوانان را به خود جذب كنند. اینان از این نكته غافلند كه جوانان با همه اقبال و خوش‏رویى‏هایى كه با ایشان داشته باشند، در پى ازدواج با آنان نخواهند بود. غالب جوانان در پى آنند كه دخترى را براى همسرى خود برگزینند كه طرح دوستى با جوان دیگرى را در پرونده خود نداشته باشد. جوانان بى‏تقوا از دختران خودنما براى لذت‏هاى زودگذر استقبال مى‏كنند. در حقیقت، این دختران در چشم‏ها جاى دارند، نه در دل‏ها. بنابراین، بدحجابى و ظاهرسازى، چشم‏انداز مناسبى براى ازدواج نیست و اگر هم ازدواجى به‏خاطر جاذبه‏هاى جنسى صورت پذیرد، بنیان محكمى نخواهد داشت.

7. فخرفروشى
 
-----------------
یكى دیگر از ریشه‏هاى خودنمایى، فخرفروشى است. بعضى از زنان دوست دارند دیگران رفاه مالى آنان را ببینند. بدین منظور، لباس‏هاى فاخر مى‏پوشند و ارزش خود را در طلا و جواهرات مى‏جویند. اینان از جدیدترین و شیك‏ترین لباس‏ها و جواهرات بهره مى‏گیرند و مى‏كوشند تا خود را برتر از دیگران نشان دهند و اندوخته‏هاى مالى خود را به رخ دیگران بكشند و به این عمل افتخار كنند. نخوت، غرور و فخرفروشى در رفتار آنان موج مى‏زند و براى خود جایگاه ویژه‏اى قائلند.
زنان و دختران اگر در دایره عقل و شرع حركت نكنند، طبیعت آنان خواهان ظاهرسازى و جلوه‏گرى جسمانى است.

8. تبلیغات استعمارى
 
------------------------
زنان، توان اثرگذارى بالایى دارند و استعمارگران نیز از این نكته، بیشترین بهره‏بردارى را مى‏كنند. اقبال لاهورى، درباره آگاه شدن زنان از فریب‏هاى تبلیغاتى استعمار گفته است:
اى زافسون فرنگى بى‏خبر
فتنه‏ها در آستین او نگر
از فریب او اگر خواهى امان
اشترانش را ز حوض خود بران
استعمار براى رواج فرهنگ برهنگى از راه‏كارهاى گوناگونى بهره مى‏برد كه در این میان، زن مسلمان باید با هشیارى كامل، خود را از دام صیادان عفاف به دور دارد.
عده‏اى از زنان فریب‏خورده در راه ترویج مدهاى مبتذل در جامعه اسلامى، به مهره بى‏مزد و مواجب استعمار تبدیل شده‏اند. اینان در حقیقت، سربازان تهاجم فرهنگى غربند كه مشكلات گوناگونى مانند: نابسامانى روحى و خانوادگى، پاى‏بند نبودن به ارزش‏هاى دینى و فقر و نادارى، آنان را به این روز انداخته است.

9. وسوسه‏هاى شیطانى
 
----------------------------
شیطان با همه ارزش‏هاى الهى مخالف است و از گسترش گناهان و زشتى‏ها استقبال مى‏كند و در این راه از هر ابزارى بهره مى‏گیرد. شیطان با بررسى روحیه افراد، باورهاى انحرافى‏اش را به شیوه‏هاى گوناگون عقیدتى، اخلاقى، سیاسى، اقتصادى یا اجتماعى به آنان القا مى‏كند. باید دانست گناهان كلیدى نزد شیطان، اولویت دارند؛ زیرا این نوع زشتى‏ها سبب اشاعه گناهان مى‏گردد. شیطان از یك طرف دریافته است كه صلاح و فساد زن در صلاح و فساد اجتماع نقش چشم‏گیرى دارد و از طرف دیگر مى‏داند كه زنان به خودنمایى نزد دیگران علاقه‏مندند و این خودنمایى هم در اشاعه گناهان نقش كلیدى دارد. شیطان چنان در این مأموریت خود موفق عمل كرده است كه برخى زنان باور كرده‏اند چنین معصیت‏هاى آشكارى، شاخص روشن‏فكرى و نشانه پیشرفت است. هر كسى با كمترین واقع‏بینى، به سرعت درمى‏یابد كه هوس‏رانى نه تنها نشانه روشن‏فكرى و متمدن بودن نیست، بلكه قلب را تاریك و عقل را ضعیف مى‏سازد و جز از وسوسه‏هاى شیطان و نفس اماره برنمى‏خیزد. بى‏حجابى، نتیجه متمدن بودن نیست، بلكه در غرایز جنسى و ضعف باورهاى دینى ریشه دارد.

10. سرزنش دیگران
 
----------------------
یكى از ریشه‏هاى بى‏حجابى، سرزنش هم‏كلاسى‏ها، دوستان و آشنایان و گاهى هم اعضاى خانواده است. بسیارى از بانوان با برخوردارى از سلامت نفس، مى‏خواهند حجاب دینى كامل داشته باشند، ولى راهزنان پوشش به آنها شبیخون مى‏زنند و زبان به سرزنش مى‏گشایند كه تو چرا خود را محصور و آزادى خود را سلب مى‏كنى. گاهى هم این سرزنش‏ها از سوى مردان است كه براى رسیدن به لذت‏هاى نامشروع خود چنین مى‏كنند.

11. مدگرایى
 
----------------
مدگرا مى‏كوشد همواره از تازه‏هاى لباس و آرایش آگاه شود و به هر قیمتى از آنها بهره گیرد. مدگرایى كوركورانه، نتیجه غلبه شهوت و تنوع‏طلبى افراطى بر روح انسان است. شهوت لباس، زنان و دختران و افراد مدگرا را به اسارت مدسازان درآورده است. مدسازان پشت‏پرده كه با بهره‏گیرى از پژوهش‏هاى گسترده روان‏شناسى به طراحى مدهاى جدید مى‏پردازند، با طرح مدل‏هاى تحریك‏آمیز كفش، لباس و آرایش زنان، مقلدان بى‏اراده را اغفال مى‏كنند.
یكى دیگر از ریشه‏هاى خودنمایى و بى‏حجابى، تقلید ناموجه از زنان و دخترانى است كه بنا به دلایلى از تقواى پوششى دور مانده‏اند. دلیل چنین تقلیدى را باید در ناآگاهى، ساده‏لوحى، هم‏رنگى با دوستان، چشم و هم‏چشمى، فریب‏خوردن و امثال آنها جست‏وجو كرد. چنین افرادى بدون كمترین تفكر، عاقبت‏اندیشى و بررسى ماهیت پى‏آمد حكم شرعى رفتار خود، از دیگران تقلید مى‏كنند. اگر آدمى براساس مصالح واقع‏بینانه و منافع همه جانبه خود تصمیم بگیرد، در چنین گردابى نخواهد افتاد.9

12. ضعف غیرت
 
-------------------
سست غیرتى سرپرست خانواده در گرایش به بى‏حجابى و سستى حیا و عفت زنان و دختران نقش بسزایى دارد. این روحیه منفى گاهى سبب مى‏گردد وى با برخى توجیه‏هاى نفسانى بر بى‏حجابى و جلوه‏گرى ناموس خود اصرار ورزد و چه بسا به آنجا رسد كه به نمایش زیبایى‏ها و لباس‏هاى فاخر و زینت‏هاى گران‏بهاى او بر دیگران فخر كند. برخوردهاى چنین كسى با ادعاى انسانیت و مردانگى او در تضاد است.

13. عدم نظارت سیاست‏گذاران فرهنگى
 
----------------------------------------------
یكى از وظیفه‏هاى مهم مسئولان فرهنگى كشور، نظارت بر مؤسسه‏هاى تولید پوشاك است كه بسیارى از آنها به مراكز مدسازى و دوخت لباس‏هاى مبتذل تبدیل شده‏اند. این مراكز، آزادانه و به دور از هرگونه نظارتى، لباس‏هاى غیرمعمول و غیرشرعى تولید مى‏كنند و حتى لباس‏هاى كودكان و نوجوانان نیز از مدسازى اینان در امان نمانده است.
نظارت بر فرآورده‏هاى فرهنگى، تولید و نمایش فیلم و رفتار بازیگران از تبدیل شدن تلویزیون و سینماى كشور به صحنه ترویج مدهاى غربى جلوگیرى مى‏كند. به این نكته هم باید اشاره كرد كه براساس قوانین جمهورى اسلامى، خانم‏هایى كه حجاب شرعى را رعایت نمى‏كنند، مجرمند و كیفر خاصى براى این وضعیت در نظر گرفته شده است. با این حال، از تصویب صریح، جامع و متقن قوانین پوشش دینى كه از ضروریات دین اسلام به شمار مى‏رود، خبرى نیست و خلأ آن بیش از پیش احساس مى‏شود. دستگاه‏هاى اجرایى نیز در برخورد با پوشش‏هاى غیراسلامى و طراحى مد، سردرگم هستند و بیشتر اوقات، با بى‏اعتنایى از كنار این مسئله مى‏گذرند.

14. خانواده سهل‏انگار
 
-------------------------

خانواده‏هایى كه از آموزه‏هاى دینى فاصله مى‏گیرند، در برزخ میان عمل به آموزه‏هاى دین یا تن دادن به خواسته‏هاى نفسانى خود قرار مى‏گیرند. عقاید آنها رنگ مذهبى دارد، ولى حقیقت دینى ندارد؛ زیرا دین را در محدوده‏اى مى‏پذیرند كه با باورهاى غیردینى آنها تضاد نداشته باشد. دین، لقلقه زبان اینان است و در صورت روبه‏رو شدن با كمترین سختى یا تضاد آموزه‏هاى دین با تمایلاتشان، به راحتى از دین چشم‏پوشى مى‏كنند. فرزندان چنین خانواده‏هایى به فرهنگ تسامح در برابر دین خو مى‏گیرند و به تدریج به سوى بى‏حجابى گام برمى‏دارند.

15. ضعف حیا
 
-----------------
پوشش و حیا، تفكیك ناپذیرند. تا جلوه‏اى از حیا در زنى وجود نداشته باشد، پوشش را هم با جدیت مراعات نخواهد كرد. زنان باحیا كسانى هستند كه با پوشش كامل، از نمایش بدن، موى سر و زینت‏هاى خود شرم دارند. پیامبر اكرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلمفرموده است: "خدا، حیا و پوشیدگى بندگانش را دوست دارد. "10 بى‏حیایى زنان و دختران جوان بیشتر در هم‏نشینى با دوستان بى‏حیا، تماشاى فیلم‏هاى مبتذل، بى‏توجهى به ارزش والاى عفت و حیا، ضدارزش ندانستن بى‏شرمى، فرهنگ نامناسب خانوادگى و بى‏قید و بندى پدر و مادر ریشه دارد.

مسائل اخلاقى و تربیتى از ظرافت خاصى برخوردار است و از پایین‏ترین دوره سنى شكل مى‏گیرند. اشتباه است كه به مسائل تربیتى مربوط به شرم و حیاى دختران تا نه سالگى توجه نشود. آن‏گاه با فرارسیدن زمان تكلیف از آنها خواسته شود تا یك‏باره در درون خود انقلاب برپا كنند. امور تربیتى، حقایقى هستند كه باید به‏تدریج شكل گیرند. حجاب نیز یك فرهنگ است و باید به تدریج و در گذر زمان در روح و جان آدمى نهادینه شود. صفت ارزشمند حیا، ارزشى بزرگ به زن مى‏بخشد و بى‏حیایى، او را از مقام انسانیت به زیر خواهد كشید.


[ نویسنده : سامان ] [ نظرات [] ][ لینک ثابت ] [ بالای صفحه ]